Saturday, February 20, 2010

Det snør, det snør tiddelibom....

Trodde jeg skulle slippe ekstemt snøvær da jeg flyttet til Fredrikstad, men nei... Det har i grunn vært mye snø siden før jul her og i går begynte det å snø igjen. Og det snør og snør og snør... Nå begynner det å ligne god gammel dags Østerdalsvinter! Og ikke nok med at det snør, men det blåser også. Vi hadde avtalt trening i dag og ble enige om en liten tur tross været. Da jeg sto opp og så været var det ikke mye fristende å ut. Jeg måtte begynne med å sope i gangen, ytterdøra vår er visst ikke helt tett langs karmen... på trappa lå det et lass og for ikke å snakke om bilene og ellers i gården. Siden det blåser var det bare snø på halve bilen, så jeg trengte bare å børste av halve bilen. Må se det positive i det :o)

Etter måking og børsting av snø er vi endelig på vei ut til Gressvik for å møte Udda og Anne Gry. Det er jammen surt og kaldt... men må som alltid ha en kaffe før vi begynner å trene :o) Treningen blir litt amputert i dette været, så det blir bare noen korte økter med innkalling/innsitt og dekk. Aya bryr seg ikke noe om været og skjønner ikke hvorfor det blir så korte økter. Jeg klarer liksom ikke å konsentrere meg i dette været og er nok litt rask med å belønne, får litt kjeft av Anne Gry... Takk for at du strammer meg opp, men på en slik dag som dette er jeg ikke helt sikker hvor motakelig jeg er :o) Vi satser på bedre vær i morra og da skal vi ta oss sammen!!!

Det ble bare tre korte økter og så dro vi hjem. Vel hjemme i snøstormen holder vi på litt ute. Alle tre hundene har vel mye energi til bare å sette seg inne. Så da kan en like gjerne måke litt snø og være ute med "galskapen" så de får løpt litt av seg!
Tok noen bilder mens vi var ute og de sier vel sitt :o)
*

**
*
*
*
*
*

6 comments:

Nina Andersen said...

De gale har det godt. Hehehe.
Kan ikke huske sist vi hadde så lang vinter. Nå tror jeg vi er bra lei snø alle sammen ja.
Får h¨åpe på bedre vær i morra.

Havrevingens Aya said...

Ja og her i huset er vi jo litt gale alle mann... men trives med det :o)

Blir du med i morra om været bedrer seg? Litt usikker på hvor enda, må bare se hvor mye mer snø det kommer.

Nina Andersen said...

Ja vist ikke det kommer så mye snø i natt at jeg ikke kommer ut herfra så.

Havrevingens Aya said...

Tror kanskje du skal komme deg ut i morra. På yr ser det ut til at det snart skal slutte å snø, jammen på tide spør du meg!!!

Jeg ml deg i morra, for vi snakka om å ta det litt utpå formiddagen og ikke så tidlig. Det er spådd kaldere i morra...

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Haha, vi skulle hatt den der treningsøkten på film altså!
Fryktelig kaldt var det!

Havrevingens Aya said...

Ja, men jeg tror ingen hadde orket å filme i slikt vær :o) Det var veldig kaldt!!! Frister ikke til gjentagelse kan man si. Nå vil jeg har vår og bedre vær!

Jeg har meldt meg inn i Hollender klubben og får mailene selv, du trenger ikke videresende dine :o)