Saturday, October 30, 2010

Mye å gjøre, lite blogging og ganske rolig med trening også...

Aya og meg samarbeider.... WOW!

Jeg ska ikke klage over at det er vanskelig å begynne blogg innleggene mine... For det blir nesten alltid: Lenge siden sist, og det er det jammen blitt denne gangen også :o) Synd det har gått i ett siden sommeren. Det er blitt mye hund, men de siste par ukene er det blitt lite trening, men mye fysisk. Det vil det også bli noen uker til framover, men det ser ikke ut til at de to har vondt av det.

Siden sist har vi hatt to samlinger med BT og det går stadig framover! Selv om det går litt sakte... det gjør vel kanskje ikke det eller, bare jeg som håpet på å kunne ta IPO 1 i høst. Noen ting må bare rettes på og komme på plass før vi går videre nå, og da tror jeg det kan bli veldig bra. Vi er inne på rett spor og Aya tar læring. Vi har endelig begynt å trene kontakt også, det har jeg savnet! Har følt litt at figurant og Aya har styrt alt på banen, og jeg egentlig ikke har trengt å være der. Nå begynner hun å skjønne at mor også er med på dette og da blir alt mye bedre. Virker som hun også syns vi er mer sammen om dette for nå begynner hun å ville dele biteputa med meg også. Jeg er ikke bare den slemme som tar den fra henne :o) Deilig å kjenne at vi spiller på samme lag. Aya er også absolutt en type som tar for seg litt og syns hun klarer å ordne opp uten min hjelp og da er det ikke bra å slippe det for langt.

Det er også blitt mye lydighet siden i sommer, jeg syns det begynner å bli veldig morro og da er det litt enklere å motivere seg for lydighet også. Har jo noen kjempe jenter å trene med også, de har alltid forslag og er behjelpelige. Tusen takk :o)

Andre helga i okt fikk vi fint besøk av kenell mamma Venke og Inga. Vi fikk mange timer sammen til å skravle hund og trene. De kom fredag kveld og det ble natta før vi kom oss i seng. Lørdag brukte vi nesten hele dagen på lydighetsbanen og det var utrolig inspirerende og lærerrikt! Det ble nesten kvelden før vi fikk somlet oss avgårde for å gå noen spor. Det ble kaldt og nesten mørkt så vi holdt ikke på så lenge. Men der fikk vi også endel tips på vedere trening. Jeg har fortsatt der vi slapp og det funker!!!
Søndagen var vi så heldige at det ble trening med BT igjen, Venke og Inga fikk også være med. Så denne dagen ble det neste overvekt av Hollendere, slett ikke værst og veldig morro! De likte også den nye figuranten vår veldig godt og vil gjerne komme tilbake. Så vi håper snart på å kunne sette opp noen datoer slik at man kan planlegge framover.
Det var en kjempe hyggelig helg og jeg håper det ikke blir månder og år til neste gang!


Aya er ikke helt fornøyd med all den unødvendige gåinga, men begynner nå å skjønne at kontakt betyr "Værsegod"

Ciphe Van De Wolfsklauw. Venkes nye håp! Merkelig stilling, men den armen slipper jeg ikke :o)

Havrevingens Caxa. Stram og rett i ryggen hollender!

Ciphe.

Som jeg skrev er det blitt lite trening, men mye fysisk på hundene de siste par ukene. Det vil nok fortsette slik noen uker til for jeg rekker ikke med alt og må bare prioritere litt. Nå er det faktisk noe som er viktigere enn hund. ( selv om det vrenger seg i meg å innrømme det....) Men slik er livet og hundene har kanskje godt av det, de lider jo ikke med lange turer, løpe løs, masse kos og bare være hund eller.
I helga fikk vi endelig tid til å møte jentene og trene litt lydighet med dem. Da gikk tiden fort og før jeg visste ordet av det hadde vi holdt på i tre timer. Aya hadde ikke glemt noe, men var ganske heit og da spesielt på kongen. Det resulterte i litt blod, noen sår, blåmerker og vonde fingrer, men men hun er da sjarmerende også!

Til helgen har jeg langfri og da blir det mer trening, håper på å rekke med litt spor også. Kanskje jeg skal prøve å huske kamera slik at det blir litt bilder. Og ikke minst somle meg til å blogge litt også!!!

Så har vi gjort det... Meldt oss på Dog4All på Lillestrøm 27.-28. nov. Vi må trene litt utstilling også før den tid ellers er de pengene bortkastet... les: hopp og sprett! Eksrtra hyggelig er det at vi får selskap av søster Udda, Demi og Qaala. (og kanskje enda flere?) Det blir jo rett mange korthår hollendere :o)

Sist, men ikke minst må vi gratulere søster Udda med opprykk til LP Elite og bestått ferdselsprøve!!!Da var BH tittelen i boks :o)

1 comment:

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Herlig med blogger som brukes. :)
Takk for grattis! Deilig med den der BH tittelen faktisk! Kjenner det er leeenge før jeg går det programmet igjen. :)
Blir spennende å se hva dommerene sier i Lillestrøm! :)