Wednesday, January 9, 2013

Kennel Goldbite

Havrevingens Aya
Havrevingens Ambra (Udda)
 
Ja da er Kennel Goldbite sin hjemme side publisert. Det begynner å bli en stund siden kennelnavnet var i boks, men planlegging av gode kull tar tid :-)
Nå er det liksom ingen vei tilbake... Det er litt skummelt å skulle begynne avl, men på den andre siden så har vi to veldig gode tisper å legge grunnlaget med. Nå er det bare valget av den rette hannhund som gjenstår. For det nemlig ikke hvem som helst som får prøve seg på disse to damene:-) Det er mye som skal matche, ikke bare at det er en pen hund som er frisk.
Du kan lese alt om valpeplaner og kennelen på hjemmesiden:
 
Jeg må snakke for meg selv... Jeg vet hvilke type hannhund jeg vil ha, men det er neimen ikke lett å finne den ved å søke på working dog eller surfe på nettet! Der ser man bare bilder og skriverier om meritter, jeg vil se dem "in live" selv. Så med litt hjelp har jeg kommet fram til to hannhunder som studeres nærmere. Og enkelt skal det ikke være, den ene bor i Frankrike og den andre i Holland. Så i februar setter jeg meg på flyet ned til Frankrike for å hilse på hannen der nede. Dette er en hanne som eies av Mac Khalahann og jeg har fått deres ja til å bruke hunden om jeg bestemmer meg for det.
Når det gjelder hannen i Holland har jeg ikke fått klarsignal enda, men håper jo på det. Da blir det i så fall en tur dit for også å hilse på han. Og da skal valget for hanne endelig tas!
 
Jeg er på utkikk etter fòrvert for en tispe valp. Om alt går bra og Aya løper i rett tid vil det bli valper til salgs i slutten av oktober 2013. Ta gjerne kontakt om du er interessert i valp eller å være fòrvert.
 


No comments: