Wednesday, March 31, 2010

IPO samling og påske....

Da er det påske. Har ikke akkrat påskestemning i dette regnværet, det er snart ikke igjen noe snø eller. Bare det kunne blitt fint vær og tørke opp litt, da hadde alt blitt så mye mer koselig! Denne påsken blir som i fjord, hjemme og jobb. Men neste uke skal vi til Koppang og på hytta, håper været har snudd da! Da glemmer en fort det dårlige påskeværet.

Forrige helg var det nok en gang samling i Ski. Når jeg først har nevnt været kan jeg jo fortsette! Lørdag regnet det og var mildt sagt ufyselig, men trene skulle vi! Det var ikke mange gangene vi gikk rundt på banen før den så ut som en dårlig pløyd potetåker... Skal si både vi og hundene ble pene utover dagen :o) Aya hadde litt vegring for å sette seg i denna gjørma, men da hun fikk se Bjørn var det glemt ;o) Og lille prinsessa brydde seg ikke noe om å bli møkkete!

Syns det begynner å gå seg veldig til i gr. c nå! Veldig morro å se for vi har jo ikke trent så mye. Siste trening prøvde Bjørn å jobbe litt med posisjonen i bevåkningen, virket ikke vellykket da, men nå kunne en se litt resultater! Aya er ikke av de mest tålmodige og prøver seg inn å støte da det ikke skjer noe, men syns Bjørn gjorde bra jobb og søndag hadde hun bedre posisjon og tålmod! Syns også denne helga at kontakten var bedre igjen. Jeg må være veldig konsekvent på at hun ikke får gjøre noe uten å ha kontakt med meg først. For henne er jeg bare til bry og hun hadde vel helst sett jeg kom meg av banen slik at hun kune få styre selv!
Etter treningen lørdag samlet vi oss alle sammen for å snakke litt om hva videre... Da meldte vi oss på ferdselsprøve som Ski skal arr i mai. Og Ivan mente vi kunne ta ferdselsprøve lørdag og IPO 1 søndag, takk for komplemanget, men det er vi nok ikke klare for :o) Det er noe som heter gr a og b også.... Spor på jordet har vi bare så vidt begynt med... Men skulle det gå glatt, fort å få inn og vi føler oss klare til start, så selvfølgelig stiller vi. Frykter ikke det, for jeg tror ikke vi blir klare for noe deby i IPO 1 før lenger utpå sommeren.
Jeg tror nok kanskje det første vi stiller til start i blir RRP...? Tiden får vise :o)

Dette bilde er fra treningene i Ødemørk i høst.

Søndagen var det litt bedre vær, men også litt kaldere. Banen så ikke ut etter lørdag og en ble bare sittende å lengte etter sommeren! Som nesten alltid, var også denne sødagstreningen bedre enn lørdagen og jeg syns det var morro! Er først nå jeg klarer å henge litt med og vet hva som skal gjøres, det kanskje fordi vi har begynt å sette sammen øvelsene i rett rekkefølge. Fikk testet "slipp" endel og er imonert over Aya, jeg hadde ikke for alt i verden trodd hun kom til å slippe da jeg står på avstand... men jammen har hun fine slipper og stille bevåktning. Det syns jeg er litt godt, både fordi hun bruker litt minder energi på det og jeg syns det ser og hørers ryddigere ut! Så det er bare å håpe hun fortsetter med det!!!

Neste samling er nå 10.- 11. april og vi gleder oss til den og håper på at det fortsetter å gå så bra!
Fram til da skal jeg prøve å trene så mye som mulig spor og lydighet, men er redd det blir lite. Holder på å lese til en eksamen og det tar mye av fritiden, men pauser må en ha og de får jeg nok prioritere til trening!

Ha en riktig fin påske alle sammen!!!

3 comments:

Nina Andersen said...

Gøy å se at IPO treninga deres går så bra da. Helt enig med deg i at vi trenger sol nå. Lenge siden vi har trena sammen nå. Men det er vel grenser for hva du rekker også da. Hehe.

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Oj, en oppdatering allerede!! :)
Gøy!!
Ja, hvis du lurte på hvorfor jeg ikke kom for å si hei i helgen så tenk på hvor bløt du ble.....:) Er ikke vant til sånt vått vær enda jeg. ;)

Havrevingens Aya said...

Nina: Ja jeg syns det er veldig morro det går bra! Har jo en hund som er skapt for sporten vet du ;o)Er en stund siden vi har trena sammen nå, jeg har faktisk ikke trent så mye eller. Er litt opptatt, men tenker å få til noen dager fast. Blir ikke mye trening for min del før uti mai. Men da blir det mye mer igjen! Og har sola kommet og kanskje det har tørket opp litt så en kan flytte ut i skogen ;o)

Anne Gry: Jeg tenkte ikke den tanken. Vi hadde det hyggelig til tross for været. Sluttet fort å regne så da ble alt mye bedre! Nå må det snart tørke opp litt eller utvikler både jeg og hundene våteksem og svømmehud mellom tærne ;o)