Monday, March 14, 2011

Nok en fin helg med trening.

Nå skulle jeg egentlig gjort andre ting, men klarer ikke helt å samle tankene og konsentrer meg så da blir det blogg i stede :o)
Har hatt en kjempefin helg med besøk fra Sverige. Venke og Paul kom til snørike Norge for å trene sammen med oss, noe vi setter utrolig stor pris på! Reise fra bare spormarker og hit til snøen... ikke alle som ville gjort. Men vi har hatt en fin helg med mye sosialt og god trening til tross snøen.
Fredag ble det mat og (litt mye) drikke hos meg. Og vi satt oppe til langt på natt og snakket. Etter litt fram og tilbake og en sjefs avgjørelse fra Paul ble det bestemt at vi skulle reise til Anne Marit og trene hos henne. Så det var bare opp og hopp på lørdag morgen og komme seg til Skiptvet. Sola skinte og det så virkelig ut til å bli en herlig dag, til tross for snøen...

Denne helgen var av ulike grunner ;o) ikke helt planlagt, men vi klarte å samle sammen en gjeng som ville være med å trene. Vi ble 7 stk og da ble det god tid til alle hundene og ikke noe stress.

Aya har fått mange små økter med trening i helga, og ut fra det jeg kan, ser jeg mye bra! Den fantastiske hunden lærer! Hun er fortsatt hektisk og ting går fort, men om hun klarer å få med seg hodet og bittet blir bra tror jeg faktisk det kan bli ganske vakkert å se på! Lille Lakris var ganske sliten på søndag, men hun henter seg fort inn og er alltid klar for mer!

Ellers har det vært en litt blandet gjeng som har trent i helga, med ulike mål og nivå. Men morro har vi hatt det! Venkes Faya er naturtalent og bare helt herlig å se på! Tror jeg har nevt det før, men henne skal jeg se på første prøve!!! Ciphe er litt frekk og freidig, men hun er også en utrolig god hund! Veldig inspirererende å se og trene sammen med Venke. Hennes kunnskap og ferdigheter ligger på et høyt nivå, og det blir nok lenge før vi er "der oppe" (om vi noen gang når opp...)
Udda har blitt ganske så bra i poten sin og fikk igjen være med å "bite mann", noe hun forøverig ikke trengte å bli bedt to ganger om! Syns dette så veldig bra ut Anne Gry, morro å se!
Anne Marit og "lille" Barack fikk også brukt hodet sitt. Den gutten trenger bare å bli litt mer voksen og få litt mer erfaring, men da tror jeg ting går seg til! Han syns jo det er kult å begynne å jobbe selv og ikke bare dilte etter mor :-)
Nina fikk leke litt med begge sine hunder. Det var litt skummelt og uvant for 10 mnd gamle Vesla, men du fikk noe nytt å jobbe med å strekke deg imot. Så uansett resultat vet jeg at du legger sjelen din i å nå dine mål! Snuppa er vel ikke den fødte IPO hund, men Paul tok seg tid og fikk henne til å bite litt og Venke fikk faktisk noe veldig fine bilder av henne!
Veldig hyggelig å møte Cecilie og hennes malle frøken. Vi ses nok igjen på en trening om ikke lenge :o)

Paul er fokusert og engasjert i treningen.

Ninas Snuppa fikk også leke seg litt.


Havrevingens Ambra "Udda" viser hva hun kan. Allround hunden fikk mach i helgen!

Lille gutt Barack i aksjon!

Cecilie, Anne Marit, meg, Nina og Paul. Venke bak kamera og Anne Gry? tja si det, varmer Udda tenker jeg....

Nå er det gått en uke siden Aya ble parret, tiden går sakte for jeg kan nesten ikke vente på at jeg skal se tegn til at hun er gravid. Vi har hatt noen samtaler på kamerset denne uken og blitt enige om noen saker. Jeg har bestilt 6 el 7 tisper og 3 hanner... blir spennende å se om den bestillingen blir innfridd :o) Får bare smøre meg med tålmodighet, trene og kose meg fram til hun evt. ikke kan mer pga. svangerskapet. Håper muligheten for å gjenta denne helgen igjen byr seg snart! Vi trenger all den treningen vi kan få, for vi har vel innsett at det ikke blir noe greie på å trene 1-2 ganger i mnd. Skulle ønske det kunne vært mulig med oftere treninger her hjemme også.

Tusen takk til dere alle for en kjempe fin helg. Veldig hyggelig å være sammen med dere. Satser på det ikke blir lenge til neste gang :o)

Så prøver jeg meg på en oversettelse... Paul du får rett feilene og sende klage til google ;o)

Met dank aan Paul voor jou zou meetrainen. U bent van harte welkom terug!

3 comments:

paultje said...

med hender og føtter, lesing, skriving, lytting og gester, er ikke språket et problem!
Takk for din gjestfrihet ....

Nina Andersen said...

Takk for en kjempespennende og hyggelig helg.
Morro å se og lære.

AnneGry said...

Jammen hadde vi en flott helg i Skiptvedt! :)
Takk til alle innvolverte, dere er supre alle sammen!