Monday, February 9, 2009

Tur ut på jordet i snøen.

I dag tok vi oss en liten tur ut på jordet her hjemme. Det er kommet mye snø, går litt over knea på meg. Aya og Xzita "jumper" avgårde med Oliver etter i deres spor. Xzita bader og ruller seg i snøen, hun elsker det. Aya er ikke helt sikker på om hun liker å få snø så lang opp, over ryggen og i ørene... Oliver stakar, kommer nesten ikke fram, men tøff som han er løper han det han kan etter jentene!

Så midt utpå jordet setter Xzita nesa i været og drar mot skogen og veien... selvfølgelig med Aya på slep. Da tror jeg deres siste time er kommet, for bilene kjører fort på den veien. Xzita har nok været rådyr, og det virker som hun har lukket ørene! Aya er ikke helt sikker på om hun skal høre på meg eller bli med. Jeg løper det jeg kan mot skogkanten og bare hyler NEI. Med hjerte bank og gele i knærne ser jeg Aya snu og komme tilbake, og like etter kommer Xzita. HELDIGVIS!!! Jeg tenkte vel ikke på at det er mye snø for rådyrene også, slik at de står mer stille. Men gjett om jeg skal huske det a!!! Xzita er blitt rå til å dra på fert av dyr. Aya har været dyr hele tiden, men aldri stukket fra meg. Men jeg må hele tiden være på vakt og føre var på henne! Så fra nå blir det en løs om gangen eller kanskje jeg skal prøve meg med alle ut på skitur...i bånd. Det ender vel med beinbrudd eller så.... Vi får se, skiene er kommet til Østfold og været ser lovende ut resten av uka, så hvem vet???

2 comments:

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Du altså....sykehuset i Fredrikstad er ikke kjent for å være inmari effektivt....... bare så du vet det før du spenner på deg skiene med 3 hunder foran....

Bra du fikk stoppet de "villdyrene" dine!

Men, bilder da???

Havrevingens Aya said...

Nei da vi skal ikke på Fredrikstad sykehus... Som du ser har skituren vår gått bra.

Ble ikke bilder før i dag, men det var ikke lett å ta mens en skulle holde kontroll på tre bikkjer i dyp snø med ski på bena.... Men fikk hvertfall tatt noen som bevis på at dette har gått bra!