Friday, February 13, 2009

Ut på tur, aldri sur....

Her har vi godt driv. Jentene drar jevnt og holder et tempo jeg takler. Oliver løper her på bakskiene mine.

Her tar vi en liten pause. Var redd det ble slitsomt for Oliver, men nei den gutten er seig... Han skjønte absolutt ikke hvorfor vi stoppet...

Flott utsikt fra skiløypa. Ble jammen fin vinter her i Fredrikstad også!!!


I dag har vi vært ute på ski tur. Jeg dro avgårde med litt spenning i magen, for jeg hadde med meg alle tre bikkjene. Onsdag var Lise og jeg ute, det var Aya's første møte med ski. Den turen gikk veldig bra og hun holdt et jevnt og bra tempo, men da gikk vi bak Lise og Xzita. I dag hadde vi ingen forran oss og Aya og Xzita løp skulder om skulder... Det kan fort bli en kamp om å komme først. Det gikk litt i rykk og napp til å begynne med, men så etter hvert gikk det seg veldig bra til. Da vi kom opp i løypa og så det ikke var mange andre ute fikk Oliver løpe løs, han er veldig redd for å bli påkjørt og damene løper litt fortere enn han. Aya og Xzita dro jevnt og Oliver løp bak meg. Tross liten hund, korte ben og mye snø... Jeg er IMPONERT over den gutten! Han henger med og gir seg ikke. Da vi stoppet litt, var det han som hadde det travelt med å komme igang igjen. Og han er vel den som er minst sliten da vi kommer hjem.

Det er spådd fint vær i helga, så da blir det nok flere skiturer! Det er deilig å gjøre litt annet en å trene eller gå tur også. Hundene får både jobbet fysisk og det tar på psykisk da vi går på ski. Så gjett om jeg er fornøyd med at Aya og ski går bra sammen. Jeg liker veldig godt å bare være på tur og elsker ut på ski i solskinn! Lover godt forpåsken dette!

4 comments:

Anonymous said...

Hei,
Fine bilder fra turene deres!
Takk for trening og selskap! Udda var faktisk sliten etterpå....?
Har lagt opp litt bilder i albumet ditt - i håp om en ny oppdatering.... :-)
Udda og jeg hadde en fin trening i tennishall i dag. I morgen satser vi også på skitur, og gjerne i sånne løyper som du har... ;-)

Anonymous said...

Åh va härliga bilder!!
Kul å läsa vad ni har för er.
Ha det gott!
Towa m hundar

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Hei,
Takk for fin trening i dag.
På tide med en oppdatering? Vil du ha video'n? Du vil bli veldig fornøyd faktisk!
Jeg ser derimot ut som om jeg går på trebein....?? Haha, trøster meg med at det føltes sånn også! ;-)

Havrevingens Aya said...

Hei du.
Og takk for treningen i går ja, vi begynner da å få til, jeg tror det blir bra tilslutt så det skal ikke bli lett å slå oss :-)
Syns du jeg er treg med å oppdatere... Har satt meg ned med pc'n mange ganger, men det kommer liksom ikke noe fornuftig ut av det... men i dag kanskje?

Selvfølgelig vil jeg se videoen! Når jeg først har latt meg bli filmet. Så får vi bare håpe jeg lærer noe av den! :-)