Monday, January 25, 2010

Ny uke :o)

Gratulerer jenter :o)

Først må jeg få gratulere Anne Gry og Udda med deby i LP1 og det med en poengsum på 179,5!

Gratulerer også til Anne Marit og Zintja med gjennomført LP2. Har ikke fått høre poensummen der, men tøft å stille til start!

Da er nok en arbeidshelg uten trening, bare tur over. En ny uke med nye muligheter har begynt. Starter ikke veldig bra for jeg måtte avlyse trening i dag fordi kroppen ikke "hadde lyst" i dag... Men vi kommer sterkere tilbake!

Forrige uke ble det endel trening på klubben. Var der oppe tre dager og trente lydighet. Vi trener hovedsakelig mot ferdselsprøven, men må også trene på resten av RSP/RRP øvelsene og selvfølgelig rundering på skjul og hals. Det går vel greit med lydigheten, men noen ganger føler jeg vi er mange skritt tilbake og aldri kommer til å bli klare... Men det er vel bare å trene på. Når det gjelder runderingen og halsen så begynner hvertfall det å bli veldig bra! En stor trøst i min fortvilelse i å ikke få til den helv... lydigheten!
Jeg sliter med konsentrasjonen på lineføringen. Hun går forsåvidt bra og finner ikke på noe tull, men hun holder ikke øvelsen så vi er tilbake og trener på utholdenheten i kontakten. Vanskelig med en hund som skal ha med seg alt som skjer. Ellers skal jeg vel ikke klage for mye på de andre øvelsene. De er ikke perfekte, men det er fordi vi trenger mer trening så det blir nok bra. For jeg ser jo framgang der!

Aya har også trent nakkemusklene sine denne uka :o) Må det om hun skal klare å bære armen. Så nå flyr hun rundt og bærer tungapporten på 4 kg bare for gøy. Og hun er utrolig stolt, halen rett i været og prøver å løpe fort rundt med den. Morro å se at hun nesten letter bak om svingene blir for brå :o) Hun er bare helt skjønn da!!!

I går kom Xzita hjem fra Koppang, skal si det ble liv her! Alle tre var kjempe glade for å se hverandre igjen og gleden har ikke gått helt over enda. Så det blir nok litt HURRA meg rundt i dag også.

Stine trener ruta med sine hunder. To av dagene har hun lagt sammen apport m/dirigering, sitt/dekk/stå og ruta uten å belønne mellom. Det gikk litt så som så første gang. Begge hundene så litt etter hvor apportene var på ruta og det tok litt tid å skjønne at "Oi det er ruta ja" Det så ut til å gå seg til, så dette blir bra!

Snuppa og Nina trener dekk m/ forstyrrelser. Syns Snuppa kommer seg veldig og virker som en mye tryggere hund på banen! (Du må stole litt mer på henne, Nina!)

Nå satser jeg bare på at kroppen vil litt mer i morra, slik at vi kan få trent litt igjen! Til helgen er det IPO trening i Ski og det gleder jeg meg til, årets første! Er en stund siden sist så det blir spennende!

6 comments:

Nina Andersen said...

Om Aya er ukonsentrert på fri ved fot så kan det jo ha litt med alder og gjøre også da. Ho er jo bare fjortis ho også.
Raskere hund på rundering skal du lete lenge etter. Hehe.
Jeg kan ikke trene i morgen for jeg skal kjøpe bil og klippe meg så da går vel den dagen.
Håper det er greit at jeg kopierer bilde av Snuppa?

Havrevingens Aya said...

Bare å kpiere Nina :o)
Takk for du oppmuntrer meg når det gjeder fri ved fot, men det er ikke min sterkeste side å klare å få full kontakt på den... Vi får bare trene å se hvor vi ender. Jeg får heller ikke til noen trening i morra aikevel. Skal jobbe litt. Lurer på om jeg må ta ei økt onsdag og torsdag før jobb. Kan du noen av dem dagene?

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Takk for grattis :)
Synes din h*lv lydighet kommer seg veldig jeg! Så, du skal nok slutte å kalle den det :).
Gøy skal det være, og flink er hun, det sorte lynet fra Varberg!
Håper dere har hatt fine dager med trening i helgen!

Havrevingens Aya said...

Ja den kommer seg, men skulle ønske jeg var mer glad i lydighet selv! Vi har hatt en fin helg og kommet et skritt videre og det vil si, vi har brukt arm og jobbet med halsen. Men det sorte lynet er litt for rask og er i den armen før en vet ordet av det. Men jeg skal ikke bekymre meg sier dem, hun må få tid til å lære :o)Og så får vi bare ta oss sammen og prøve å henge med på farten hennes, jeg tror det kan bli en utfordring... men men... ;o)

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Hvis dere har ambisjoner om å være raskere enn Aya tror jeg dere taper! ;)

Havrevingens Aya said...

Raskere enn henne blir vi nok aldri, men prøve å henge med og kjenne henne så godt at en har en viss peilig på hva hennes neste trekk blir er mulig ;o) Håper jeg da!
Oppdretter til Gro var der en tur på søndag hans eneste kommentar etter Aya var, "Det gikk fort, ja"