Tuesday, January 19, 2010

MyDOG, Gøteborg 9. jan 2010

Tidlig, kald og alt for tidlig lørdag 9. jan satte vi oss i bilen med MyDOG i Gøteborg som mål. Udda skulle stilles og vi (Aya, Oliver og jeg) ble med som tilskuere. Det er ikke så langt til Gøteborg fra oss så turen ned gikk greit. Anne Gry hadde lagt inn ruta på GPS'n så det skulle ikke bli noe problem å finne fram. Hun hadde tom. lagt inn flere alternativer på parkering.

Vi fant lett fram, men så begynte problemene... Først en runde elegant forbi parkeringshuset, da var det bare å ta en runde og komme seg tilbake dit, det gikk veldig bra tross for at vi måtte krysse trikkesporene flere ganger... :o) Så endelig var vi der, bare en liten feil, her var det ikke lov å stå parkert lenger enn 2 timer. Det ble for kort tid, vi skulle jo ikke stresse. Etter å ha sneglet seg rundt der inne var vi endelig ute igjen. Da var det bare å finne neste parkering. Det var mye trafikk og ikke helt enkelt å komme eller finne fram. Vet ikke helt hvor mange parkeringer vi var innom, men alle var fulle... Nå begynte klokka å nærme seg oppmøte tid for Udda, og humøret var liksom ikke helt på topp lenger... Nok et parkeringshus, hvor det så ut til å kunne være ledig plass. Inn der, om det første var trangt så var det her værre! Vi sneglet oss inn og så vel veldig fort at vi skulle ha flaks om vi fikk parkert her inne. Så det var vel bare å følge veien ut igjen! Vi fulgte pilene innover og trodde det var utkjøring i enden, men nei... Det var utgang der, men det var for gående og en trapp opp... Hallo, hvordan er det svenskene lager parkeringshusene sine?

Etter mye om og men, sinne utbrudd avAnne Gry og dirigering av biler kom vi oss da endelig ut. Nå kan man si at humøret var ganske så ampert inni bilen og det var vel nesten så vi vurderte å dra hjem. Nå var det vel ca bare 15 min til Udda skulle møte i vet. kontrollen.
Og så endelig fant vi en plass! Det ble ute, men vi hadde ikke noe valg så jeg fikk heller kle godt på mine to som skulle sitte i bilen.

Det ble et lite stykke å gå, men Anne Gry rakk akkurat inn i tide. Hun kommer rett inn, mens jeg står vel 1/2 time i kø for å få betalt... For noen trege greier. En ting er sikkert. Jeg skal IKKE på MyDOG en gang til!

Vel inne, roter jeg litt rundt for å finne igjen ringen. Der venter Anne Gry, Venke og Inga på meg. Trodde nesten jeg kom for sent til å få se Hollenderen i ringen, men det viser seg å ikke gå fort inne eller. Så det blir faktisk en stund å vente før rasen begynner. Vi skravler og hygger oss og problemene i forkant er nesten alt glemt :o)

Det var 5 hollendere som skulle stilles og selvfølgelig alle i hver sin klasse, men morro å se flere av samme rase på samme utstilling også!

Havrevingens Ambra (Udda)
Hun er vakker, men i dag klarte ikke dommeren å se det. Helt uforståelig for oss som kjenner henne! Udda stilte i bruksklassen.
I dag ble det bare en blå, med denne kritikken:
*
19 months.
Like to see more bone and substance.
The head could be better.
Scull and muzzle could be more parallel. (tror det står det).
Good front.
I like her length of body.
Ex. Colour.
Need time to improve in movement.
*
Dommer: Hans van den Berg

Dette er Havrevingens Balto. Han stilte i valpe klassen og fikk en slett rød. Vi syns vel han burde fått HP som han fikk på forrige utstilling, men det er dommeren som dømmer....


Dette er Freak le Chics Alakazam. Han stilte i junior klasse hanner og fikk Cert, CK og ble BIR. Vakker hanne og overraskende liten...
Gratulerer!


Dette er Freak le Chics Altaria. Hun stilte i junior klasse tisper og fikk en slett rød. Hun er også en vakker hund. Likte godt fargene på disse to.


Dette er også Freak le Chics Altaria.
Alakazam og Altaria er fra A- kullet til Havrevingens Phyrra.


Dette er eneste langhår. Usikker på hva denne hunden heter og hvor den kommer fra, så da velger jeg ikke skrive noe om hva jeg tror. Det er en junior hanne og det ble bare blått på han.
*
Det ble en lang dag, men vi kosa oss veldig! Morro å møte Venke og Inga igjen også. Så fikk vi hilse på Havrevingens C- valp, lille Caxa. Hun var en herlig, aktiv og glad liten frøken! Hun bor hos Inga og skal sikkert bli noe stort da hun vokser til :o)
Jammen klarte vi å bruke litt penger på denne utstillingen også, alltid noe en har brukt for da en ser det henger på lange rekker i en stor hall. Men kryss i taket, ikke noe kjøp jeg angrer på... så alt kommer godt med :o)
Det ble sent før vi kom hjem. Da var vi alle tre så slitene at vi sovnet sammen på sofan før vi nesten krabbet i seng :o)

3 comments:

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

:) Hmm, sint jeg? På parkeringssystemet til Svenskene? Næææ? En ørliten utblåsning bare.... 5-6 biler som står bak meg, og lurer på hvorfor jeg ikke kjører videre.... dvs opp trappen som er ca. 1 meter bred.... det hjalp jo ikke akkurat på irritasjonen..... Skulle gjerne sett deg i samme situasjon....*ler* Takk for at du hjalp meg ut av kaoset.
Reiser aldri dit igjen uten å overnatte, MED parkeringsplass til bilen! Skal jeg dit igjen skal jeg overnatte, med pakeringsplass til bilen! Mye fint å handle var det jo! :)

Havrevingens Aya said...

He he... Tror ikke du ville set meg i samme situasjon. Syns du klarte deg utrolig bra jeg :o) Angrer ikke for vi dro nå, men da vi sto innerst i det parkeringshuset må jeg innrømme at jeg tenkte litt av hvert og ønsket meg tilbake i senga hjemme!!! Neste år er detnok glemt og vi er på tur igjen! :o) Kanskje vi skal skrive en liten huskelapp: Husk overnatting med parkering!

Jeg fikk halsbånd i rett str i retur i dag, så nå har vi endelig fått et slik jeg har sett etter lenge og spm koster flesk her hjemme!!! Ble så fin at det!

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Huskelapp til neste år: :)
Besøk på MyDog KREVER hotellrom på Gothia Tower, MED parkeringsplass!
De har noen hunderom - så først til mølla....
Og, bankkontoen bør også være i god form.....
For, jeg regner med at jeg ikke klarer å lure deg ned i det fine parkeringshuset...... *hihi* En demostrasjon i hvor harmonisk og velbalansert man kan og bør være ;).

Request: Bilde av Aya med halsbånd...