Sunday, August 14, 2011

Gode minner og hverdagen...

Ja da er hverdagen godt igang etter den korte ferien, men jeg lever lenge på de dagene jeg hadde i Filipstad på RHH läger! De ga virkelig inspirasjon til videre trening og vi har ikke ligget på latsiden. Det er blitt trening nesten hver dag og tro det eller ei... Jeg har nesten bare trent lydighet??? Syns faktisk det begynner å bli gøy! Jeg holder på med Heidi Billkvam sin filosofi når det gjelder å gjøre trening og konkurranse så lik som mulig. Aya er med på den og vi begynner å bli "gode" på det begge to :-) Ting ser litt mer ryddig ut da vi trener, jeg føler vi har en mye bedre flyt og det beste er at fingrene mine har det mye bedre etter ei økt!!!

Dette bilde er fra Filipstad da Towa har en liten leksjon om innlæring av øvelser. "Lett som en plett" :-) Det ble diskusjon rundt dette og konklusjonen var at Towa må begynne med nettforelesning slik at vi alle kan få ta del i hennes engasjement og bli inspirert!!!


Havrevingens Foxy

Til tross for at det er fult hus med tre bikkjer her nå savner jeg denne lille frøkna! Det ble veldig stille etter Foxy dro og jeg tenker mer og mer på at det hadde vært morro med en valp allikevel! Men det kommer vel flere valpe sjanser... Hmm... Venke venter jo kull igjen snart :-) Hennes Ciphe er parret med Aros, dette blir nok et veldig likt kull som Aya's siden Aros er Aya's bror og Ciphe er Carlos søster. Blir spennende å se de valpene også!!!


Trener transport med god hjelp fra Martin.

Ellers lærte vi hvordan trene inn IPO programmet selv av Towa, hvor vanskelig kan det være liksom? Takk Towa, vi holder på og nå begynner flere av de nye kommandoene å sitte så da blir det spennende å se på neste IPO trening :-) Selv om jeg figurerer selv så blir Aya veldig tent og hun går i for fult! Ikke alltid like enkelt siden man ikke har figurant jobben i kroppen :-) Kanskje jeg bare skal ta kurset og trene mer.... ;-)

Fri ved fot. Dette er fra en av to dager med Heidi Billkvam. Var vel på disse dagene jeg lærte meg "lett som en plett" Ha ha, takk Heide for noen fine dager med masse nytt, oppmuntring og positive tilbakemeldinger!!! Noen av Heidis kommentarer da vi trente var: "Se hva hun kan bare du gjør ting riktig", "denne hunden vil jo gjøre alt for deg, bruk det" og den jeg husker best var da hun holdt hånda for øynene og sa " Denne hunden skulle jeg fått opp i elite lydighet med bind for øynene, lett som en plett" Det ga meg ekstra motivasjon til å trene for jeg vil også klare å få Aya opp i klassene!!!

Vi prøver oss på innkalling med stå...

"Lett som en plett" ;-)

Disse bildene er fra da Towa hadde leksjon i "Hvordan trene IPO programmet selv" Aya begynner å rundere bra nå, det går fort!!! Etter å ha rundert alle skjulene noen ganger fikk jeg Fredrik til å stille seg i 6. skjulet. Aya har det så travelt at hun løper rundt det og kommer halvveis mot meg igjen før hun brå stopper og løper tilbake for bevåktning "OI, faan det var visst noen der" Ha ha, min søte litt hund, hode rekker ikke alltid følge bena...
I skjulet har hun dessverre lært seg at man skal støte litt på figuranten, dette jobber vi med og hun begynner å bli bedre. Hun griser ikke, men har bare litt for mange ganger fått lov til å hoppe bort på figurant før bevåkning og så fått belønning. Det må bare læres om og det skal vi klare :-)



Bevåkning på¨"mor" i skjulet. Halsen begynner å bli bra, men kan bli noe mer intens!

I dag har vi tatt treningspause, men i morra er vi igang igjen! Denne uka blir det også gr C trening, så da får vi se om vår egen trening har hatt noen innvirkning på den?
Planlegger treningstur til Sverige, Sølen og Koppang denne høsten! Kalenderen er fylt opp med jobb og trening langt utover. Greit å vite hva man skal bruke dagene til ;-)

Bildene i blogg innlegget har jeg "stjålet" fra Towa's facebook side. Jeg har som alltid vært sløv med kamera, men skal prøve å ta meg sammen slik at det blir mer bilder fra treningen våre!!!

Tilslutt vil jeg gratulere Nina med sine to gulljenter. Snuppa med en veldig bra gjennomkjøring i elite lydighet, neste gang sitter det!!! Og Vesla med 194,5 i LP 2. Får helt gåsehud av dere!!!

3 comments:

Pia & Hast said...

Så kul det var att träffa dig och din härliga hund. Fortsätt med dina mål. Det kommer att bli så bra! Vi ses säkert snart igen.

Havrevingens Aya said...

Hyggelig å treffe deg også! Håper vi ses igjen og at det blir valp på deg! Vi fortsetter treningen og koser oss om dagen :-)

Ca, Hux, Kobra og Heidi said...

Høres ut som du har hatt en strålende ferie. :) Gøy å lese.