Wednesday, August 3, 2011

Tidenes korteste sommerferie og RHH läger...

Da setter jeg meg ned i varmen med en kald øl for å blogge litt. Dette blir tidenes korteste ferie så jeg får nyte hver dag! Ferien startet onsdag i forrige uke og varer til lørdag denne uka. Første feriedag satte vi oss i bilen og dro til Filipstad på Hollenderläger og der var vi til søndag... Hollender lägeret har jeg vel gledet meg til siden lägeret i fjor. Det er bare helt herlig å være sammen med så mange herlige mennesker som har samme rase. Dette var andre året det ble arr. og det har vokst fra i fjor. Med stort og smått var det vel ca 40 hollendere. Slett ikke verst for en liten rase! Jeg fikk også treffe 4 av 6 valper fra Aya's kull. Foxy hadde jeg jo selv med, så kom Fenja, Femmi og Fonzi. Alle hadde vokst seg store og langbente til alderen og de minnet veldig om Aya da hun var valp. Kanskje mest Fenja, hun blir jo også kaldt "mini Aya". Etter det jeg forsto var alle valpekjøperne fornøyd og det så ut som valpene fikk utfolde seg samtidig som de skulle lære.

Mest spent var jeg vel på hva Jimmy skulle syns om Foxy, han eier Kennel Des Fonds De Gueule i Frankrike. Han er oppdretter av Venkes Faya og Freke. Med Foxy får han inn nytt blod til sin Kennel og linjene til Aya og Carlo interesserte han. Jimmy holder på med Frenchring, jeg forsto at det er nesten det samme som mondeoring. Så han har store krav til sine hunder. Inners inne hadde jeg vel et lite håp om at Foxy ikke skulle holde mål i hans øyne, men nei... Han likte henne godt og etterhvert som han fikk testet henne ble smilet større og større og han kom med kommentarer som " super dog", "like this dog" og "this is a very good dog" Det kunne jo ikke blitt bedre, selv om mine sjanser til å beholde henne ble lik 0 :-( Men denne type hund får det nok som plommen i egget hos Jimmy!!!

Foxy i aksjon med IPO figge. Lille frøken på 12 uker ser rett skummel ut!



Her er Foxy i aksjon med Jimmy. Han figurerte for alle valpene som var på lägeret. Har ikke sett noen behandle og figurere så herlig med valper før. Det var en fryd å se!!!

Selv deltok jeg to dager på lydighet med Heidi Billkvam. En helt fantastisk flink dame som vi lærte mye av. Vi satser på hennes opplegg og trener hardt mot konkurransene i høst, så satser vi på at det gir resultater :-) Utover de to dagene har vi sporet, trent lydighet og lært Towas måte å trene IPO programmet. Det bare kribler etter å trene om dagen, er blitt så inspirert av nye ting som har løst noe av de vi sliter med. Så nå går dagene med til å trene, figge, slappe av og nyte livet.

Jeg har tatt et valg for hva vi gjør videre også, deilig å endelig ha bestemt seg!!! Vi skal starte både i RSP, RRP, NBF og IPO. Kan ikke la være å vise fram en så god hund som Aya i andre grener bare fordi vi skal trene bitearbeid og få tatt IPO prøvene. Så får en bare se hvordan denne mixen blir, men jeg har hvertfall en hund som vil jobbe og kommer til å tåle det. Bare viktig for meg å gi henne gode signaler på hva vi skal!!!

Ellers har det blitt familieforøkelse her i Hovedhuset på gården. Xzita, min gamle terv på 10 1/2 år, har flyttet hjem. Lise begynner på skole i Trondhjem og skal bo på hybel der den gamle damen ikke er velkommen. Det kommer ikke til å by på så store problemer, merker nesten ikke at Xzita er her. Hun spiser, sover, krever litt aktivitet, må nesten sparkes ut for å tisse og ellers bare nyter hun livet :-) Eneste problemet er at Saab'n er blitt litt for liten, men regner med det blir ny bil om ikke så alt for lenge.

Satser fortsatt på at "Alt ordner seg for snille jenter" og gleder meg til trening i morra med gode venner og herlige hunder!!!

Takk alle for noen kjempe fine dager i Filipstad!!! Må spesielt takke Inga som står på, Towa som er et eksklusivt krydder i hundetrenings hverdagen, Venke som er beste Kennel mamma'n og Anne Gry som alltid stiller opp for oss!!!

Det er litt dårlig med bilder denne gangen. Mulig grunnet at jeg er dårlig med kamera og Anne Gry ikke har lagt ut sine enda ;-)

2 comments:

Stine said...

Ser deg i morra!! Det er færre bokstaver i Lp. Syns du kan legge ved det også jeg :-))

Havrevingens Aya said...

He he, ja det blir nok LP etterhvert også. Det er ofte en vinter aktivitet for meg :-) Ses i morra!!!