Monday, July 6, 2009

Brandfjellsamling i uke 27. Del 1.

Da var det igjen Brandfjell samling på Sølen. Vi var heldige og fikk være med i år også! Er så hyggelig å møte igjen gamle kjente!

I år var det mest folk som diver med Gr. C arbeid der oppe, det var også mange ikke Brandfjell hunder. Så vi ble en liten gruppe i skogen, men vi hadde det veldig hyggelig!!! Takker dere alle for noen veldig hyggelige dager og all hjelp!
Jeg hadde bestemt meg for å rundere på samlinga, det ble jo bare spor på Belgerkurset. Og jeg ville gjerne få rundert litt i åpen skog for kanskje å komme oss et hakk videre!

Vi dro opp mandag ettermiddag, da mente jeg Aya hadde fått hvile bra ut etter Belgerkurset! Det var fortsatt veldig varmt og kjempe tørt i skogen. Så det kunne være greit å slippe å spore i mange dager til. Men det var ikke så mange som skulle rundere, men vi ble enige om å hjele hverandre.

Tirsdag morgen var det bare opp og ut i skogen. Vi ble en grei gjeng som skulle være i skogen. Litt over halvparten skulle spore og resten rundere.
Det var veldig varmt, så jeg bestemte meg for å ta det litt forsiktig med Aya. Jeg fortsatte på opplegget til Øyvind, og det ble litt av en runde for å forklare hvordan jeg skulle ha det til de andre. Det ble litt så som så på første økt, men ikke noe gikk veldig galt... Aya virket overhodet ikke sliten eller preget av varmen, det var full fres fra start til slutt. Hun fikk 6 funn og det gikk seg til utover i løypa. Syns hun melder bra, bøyer av bra og påviser bra. Kanskje fortsatt litt lite fokus på fig. da hun er kommet helt ut. Da er det bare å kjøre igang lek der ute, så på siste slag hadde hun fult fokus og ventet på action :o) Siden hun selv ikke har hemninger eller tar det med ro, ble det med en økt denne dagen. Jeg merket utenom skogen at hun var sliten, så det er en bra egenskap og gå for fult da!!!

Onsdag ble det også rundering. Da tenkte jeg å kjøre bare en kort økt og håpet det skulle bli bra! Jeg hadde veldig lyst til at Oddmund skulle prøve henne på skinnet, så da ble det min andre økt den dagen. Hun fikk tre veldig bra slag i runderingen og da ga jeg meg med dem, ville ikke gått bra den fjerde...


Aya på vei ut i runderingsløypa. En vill fart tross varme og en ukes spor kurs i kroppen...


Så var det ut på påviset. Hun har fortsatt et veldig bra tempo her, men litt lite fokus da hun er kommet ut...


Så var fig funnet, og vi tar henne med oss inn til midtlinjen.



"Er noe i den lomma jeg så absolutt skulle hatt!" Tyven, tyven...

No comments: