Sunday, July 26, 2009

Utstilling Moss og omegn Hundeklubb.

Denne helgen skulle jeg aller helst vært i Sverige på kurs hos Marie, men pga. jobb ble det ikke slik. Så vi meldte oss på utstilling i stede. Jeg var på samme utstilling i fjor og da fikk Oliver sin første røde sløyfe!!! Så da fristet det til gjentagelse i år også! Jeg meldte på begge hundene og håpet de ikke fikk samme oppmøte tid. Da påmeldingen endelig kom hadde jeg en times forskjell på oppmøte, da var det bare å alliere seg med Lise. Mosse utstillingen er i Råde og bare 15 min å kjøre hjemmefra så Lise kunne stille på kort varsel.

Vi sto opp tidlig og jeg må si at den gode følelsen var ikke helt til stede. Aya fikk blått på spesialen og Oliver har for det meste også fått blått... Men vi kunne ikke trekke oss nå. Så vi dro avgårde og jeg tenkte vi får ta det som det kommer :o)

Aya skulle først ut, så hun ble med med en gang. Den frøkna må liksom gå seg litt ned før en får ro og kontakt på slike steder. Det ble litt tid å vente, men det var nok bare positivt for oss! For i dag gikk det vår vei og nå kan jeg skryte av at hun virkelig er vakker :o)

Ayas kritikk:
*
Velbal. velformet hodet.
Bra utr. Bra hals, overl.
Bra kropp for alder.
Tilstr benstamme.
Litt løse armboger.
Bra steg fra siden. Bra pels
*
1 Kval, 1 Konk, CK, Cert, 1 BTK, BIR
*
Dommer Benny Blid Von Schedvin.
*
Jeg syns vel ikke kritikken var så enormt å skryte av og sto ikke helt til premien, men dommeren gir vel heller ikke slik premie ufortjent?

Vakkreste jenta med sløyfer, rosetter og premie :o)

Syns hun nesten ser litt stolt ut selv også :o)

Slenger også med Oliver sin kritikk her. Jeg er vel like stolt av den. (om ikke mer stolt av den, er jo han som er utstillingshunden)
Olivers kritikk:
*
Mid. kraftig av mg type.
Velformet hodet, tilst utfylt under øyne.
Ok ører. Tilstr. hals og forbryst. God kropp.
Mg vinklet bak, bev noe ustab bak.
Mg pels og farge.
*
1 Kval, 2 Konk.
*
Dommer: Mette E M Tufte.
*
Olivers kritikk er jeg veldig fornøyd med og syns vel den kunne kvalifisert til CK...

5 comments:

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

GRATULERER!! :-)
Jeg har jo sagt det hele tiden jeg, Aya ER pen! :-)

Havrevingens Aya said...

Tusen takk:o) Det var veldig morro. Tenk at vi har fått hunder som er både pene og meget bruksduglige!!! Ikke alle som har det :o) Jeg trøstet Venke med at hun ikke skulle fortvile over utstillingsresultatet... Aya er brukshund!!!

Towa said...

Hej!

Va jätte skoj å träffa er på MH:t. Hundarna gjorde ett jätte fint test! Aya var nog den som var mest lik Ninja. Full ös!! :-)
Grattis till fina utställningsresultat!
Hoppas vi ses snart igen.

Kram Towa

Havrevingens Aya said...

Takk, ja nå har hun vist hun er vakker også. Jeg setter mest pris på de andre egenskapene hennes :o)
Veldig morro å se alle på MH! Jeg syns også alle gjorde en bra MH! Kjempe hyggelig å møte dere også, har liksom bare lest om dere.

Har jeg forstått riktig, at SM er i Varberg? Når? Kanskje jeg finner på å ta turen dit. Du skulle vel starte? Da ses vi kanskje, ellers er du velkommen til Norge ;o)

Klem Elin.

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Hehe, ja jeg tror Venke er litt urolig for ryktet sitt nå.... ;-) stakkars* ;-)

Jeg synes det er morsomt at kullet har blitt så bra eksteriørt! Og, enda mer utrolig er det egentlig at eierene allerede har tatt noen venstresvinger! Cert på Aya, Arda, Alba og Ambra! :-)

Så gøy at Towa synes Aya var lik Ninja! Heldig du! :-)

Skal du til Falkenberg og heie på Towa i august?
http://www.sbk-sm.se/bruks-ipo.2009/DEFAULT.html

Får besøk av tante på mandag, så da får treningen vike. :-(
Men vi kommer sterkere igjen senere! Kan ikke la dere få for stort forsprang vet du, for da ender det vel med at jeg bare kan skimte en støvsky i det fjerne..... :-)