Thursday, July 9, 2009

Brandfjellsamling uke 27. Del 2.

"IPO" hunden min :o)




Måtte bare test litt om Aya egner seg som IPO hund... He he... Det var bare en test på hva hun tåler av belastning og hvor mye det skinnet betyr for henne. Hun slapp ikke tiltross for at Oddmund kjørte henne litt. Jeg har ikke veldig greie på dette, men de sa det var veldig bra! Jeg har en sterk belønning i skinnet og hun var trygg i situasjonen! Morro å se, men noen karriere innen IPO blir det nok aldri!
De to siste dagen på samlinga gikk vi spor. Det ble ikke igjen så mange på rundering og så klarte jeg ikke å dy meg for å ta opp sportråden etter kurset! Det ble ikke lange spor, men vi fikk testet litt mer på sportap og vinkler. Sportap tar hun med veldig ro, og jobber seg bra inn igjen på sporet. Vinklene går hun veldig bra, men har en tendens til å snu igjen etter å ha gått veldig fint, bare for å sjekke ut de andre veiene. Så da ble tipset fra Oddmund å legge gjenstader etter vinkel, den skal komme så tidlig at hun får den før hun rekker å snu om. Et spor med dette og jeg klarte å legge alle gjenstandene riktig, for hun fikk dem alle før hun rakk å snu. Da var jeg imponert over meg selv som sporlegger!!! :o)
Da fikk vi lært litt mer med spor også! Aya er nok sliten etter disse ukene, det er lett å glemme at hun bare er 14 mnd. og det meste vi har gjort holder hun på å lære. Så vi får bygge videre på dette og skyndte oss langsomt som Lasse sa.

1 comment:

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Oj, så flink du har vært med oppdateringer!
Ang. IPO - du skal aldri si aldri..... ;-)
Gleder meg til å se dere igjen snart!
Hilsen AnneGry & søs Udda