Wednesday, August 11, 2010

Sølen, Koppang og sommer :o)

Ja her ser det jammen ut som "blogg vikaren" har sviktet :o) Jeg har hvertfall bare nydt å ha ferie og ikke ofret et minutt til hjemmeside og blogg. Men nå kommer det... Ble litt feil rekkefølge i bloggen fordi jeg var på HH läger først og så Sølen og Koppang, men det "beste" kommer tilslutt :o) Ingen sure miner for det håper jeg, men jeg hadde det så knall sammen med bare hollendere at jeg setter det veldig høyt!!!

Etter HH läger dro vi til Koppang for å pakke om og vaske litt klær. Da vi kom dit søndag hadde Bodil og far akkurat kommet hjem med sin 8 uker gamle sorte elghund valp. Det ble tilslutt en ny Miki på dem og jammen var hun søt!

Tirsdag dro vi opp på Sølen for å trene sammen med gjengen der. Trives så godt der oppe og skulle gjerne vært der oftere! Men med så lang vei og måtte leie hytte hver gang blir det alt for sjeldent! Nå var det ikke kurs eller samling der oppe, bare den "fast" boende sommerferie gjengen. Mer enn godt nok for oss det!

Det ble noe fine dager med god trening. Av erfaring så startet vi også nå på lydighetsbanen og gjorde unna noen økter der før vi dro ut i skogen. Vet ikke helt om jeg tørr å si det, men jeg begynner faktisk å trives på lydighetsbanen... Hadde jeg aldri trodd, men det er greit å samle poeng der også :o)

Vi fikk også trent felt og spor. Når det gjelder feltet så jobber vi nå med å dekke ventre hjørne. Av en eller annen grunn så dekker Aya hele feltet før hun er i det hjørne og slik kan vi ikke ha det! Jeg har en regel og alltid starte på venstre side, dette for å ikke trenge tenke på hvor starte da en kommer på konkurranse og er nervøs. Så da ser det best ut om hun går rett ut der vi starter... Det ser ut til at jeg snart har fått henne til å skjønne at rett ut for der jeg sender er det noe. Den siste tiden har vi hatt bare en gjenstand i venstre hjørne slik at hun ikke skal få noen belønning på å løpe rundt i feltet og bare ramle over andre gjensatnder. Litt jobb er det selvfølgelig igjen siden Aya er så løpsgal, så vi får se! Tviler vel ikke på at hun rekker alle på tiden, men det hadde vært greit med litt mere system!

Det ble ikke så mye spor denne gangen fordi gresset på jordet var for langt. Prøvde oss litt på spor i skogen, med litt blandet resultat. Jeg vil bli ferdig med IPO sporene og kunne utfolde meg i skogen igjen. Det bare elsker jeg!!! Og da en trener sammen med Gro og Mira blir en hvertfall fristet! Knall bra og veldig morro å se på!!! Dere er en helt fantastisk ekvipasje!
Var med å så på noen spor med Oddmunds nye Loke og det så veldig bra ut. Skal bli morro å følge med dere videre og se hva dette ender i. ( Må bli noe stort!!!) Takker Gro og Oddmund for hjelp og kommentarer og ikke minst noen fine dager med trening!!!

På kveldene ble jeg bedt ned til Gro og hennes palass for grilling! Der ble det mye god mat og selvfølgelig god drikke :o) Tusen takk, jeg kosa meg veldig! Og jammen fikk jeg med meg en kveld rundt båltønna til John også.



Aya bader i Glomma. Usj... Vannet plasker like mye her og så er det litt strøm...




Lille Miki, 8 1/2 uke. Morro å være med de store på trening :o)

Så bar det ned til Koppang igjen for på være barnepike for lille Miki. Bodil og far skulle til Danmark i bryllup og da kunne ikke den lille være med. Jeg hadde ikke tålmod for bare å sitte hjemme med de tre hundene så lille Miki fikk pent være med på trening. Anne - Grethe og avtalte trening både søndag og mandag. Søndag kom Gro og Ronny ned fra Sølen og til Evenstad for å trene med oss. Vi hadde en hyggelig dag med knall vær. Det ble felt og jorde- grus- og skogs spor på oss. Litt begrensning på treningen pga varmen ble det, men vi fikk da gjort nok.

Mandag ble det atter trening på Evenstad med Anne- Grethe og Monica. Det ble felt og spor også denne dagen! Det ble mye kaffe og skravel denne dagen, men veldig hyggelig siden det er siste dagen på Koppang for denne gang. Det kan fort gå lang tid til neste...


Fredo til Oddmund. Dansk- svensk gårdshund.


Oddmunds nye Loke. En danske med mye motor og glede til å jobbe.


Lokes labber. Han har ekstremt store og grove poter. Måtte prøve å få det fram på bilde, og legger dere godviljen til så ser dere det! :o)

3 comments:

Martina said...

Gud vilken snygg Schäfer! Vilken kennel kommer han ifrån?

Havrevingens Aya said...

Ja det er han! Han kommer fra et lite oppdrett i Danmark. Link til hjemmesiden her.

http://www.kennel-cutulus.dk/wss/

Havrevingens Aya said...

Obs det ble ikke link, bare adr til hjemme siden :o)