Tuesday, April 20, 2010

#/%*#``.....Grrrr....

Fant igjen bilde av Aya på tlf min her om dagen :o) Husker jo vi kaldte henne flaggermusen og at ørene var store, men så store.... husket jeg faktisk ikke de var :o) Tror kroppen har vokst etter for i dag ser jeg ikke de store ørene lenger ;o) Nå er hun blitt en vakker hund med mass sjarm!!!

Her skjer det lite på treningsfronten, det er bare lesing. Og det kribler i hele kroppen etter å trene!!! Jeg klarer faktisk å kosentrer meg da jeg leser, men ellers vandrer tankene på alt jeg skulle trent på og hvordan! Nå dreier alt seg om før og etter 3. mai... Phu...

Ellers har begge jentene her i huset skapt litt liv de siste ukene. Byttet adr til "Texas house". Xzita startet først med løpetid og da var ikke Aya sen med å begynne eller. Hun er helt på slutten nå og Oliver er helt gal om dagen. Håper det glir over til litt mer normale tilstander igjen i løpet av dagen for dette er til å bli gal av! Jammen glad Oliver er liten :o) Jeg trøster meg med at nå er det snart over igjen!

Ellers skulle vi har rtg. i forrige uke, men utstyret til vet. ble ødelagt og da måtte det utsettes. Har han fått reparert sin rtg. maskin nå rtg. vi til uka igjen om ikke venter vi til det blir Koppangstur i begynnelsen på mai.

Konstaterer også at flåtten er våknet til liv igjen. For en unyttig, ekkel, bedriten liten skapning!!!! Må da kunne finnes noe som kan utrydde den eller så må bøndene få begynne å brenne bråte igjen! Siden det ikke blir så mye trening fram til 3. mai venter jeg i det lengste med å sette på halsbånd igjen. Tenker at man får gjøre alt for å korte ned på tiden med den giften rundt halsen. Det er litt enklere å plukke flått etter en tur om dagen enn da man trener og går turer kanskje flere ganger om dagen. Vi er heldige og har aldri plukket flått av hundene da de bare har vært ute i gården hjemme eller på jordet her nede.

Endelig (sier vel noen) har vi meldt oss opp til ferdselsprøven! Den er 22. el 23. mai hos OgSki. De skal arr IPO prøver også denne helgen og det ergrer meg litt at vi ikke har fått gått mer spor slik at vi kunne stilt. Men jeg hadde aldri i verden trodd at Aya skulle være klar for IPO 1 så tidlig, men C arbeidet går veldig bra og vi kunne nok prøvd oss snart. Men det kommer vel flere sjanser og da stiller vi forhåpentligvis enda sterkere :o)

Da var lese pausen over og det er bare å stupe i bøkene igjen!

6 comments:

Nina Andersen said...

Koslig at du tar deg tid til å blogge litt innimellom lesinga. Ikke lenge siden Snuppa også hadde løpetid og for et mas sier jeg bare med begge kjønn i huset.
Jeg fikk meg en god latter når jeg så bildet av Aya som valp. Det må være de digreste øra jeg har sett. Hahaha.
Vi har også merka flotten og jeg kvier meg også veldig til å bruke den gifta. Men det er vel ingen vei utenom.

Havrevingens Aya said...

Ja jeg må ha litt pauser, ellers blir jeg gal her... Løpetid er slitomt, det kan jeg love deg! Xzita oppfører seg som en hannhund også, er ingen fare for at det blir noe men gud så slitsomt!!!

Lo du av Aya :o) Ja hvem gjør ikke det av de ørene.. he he... Som jeg skrev, kan ikke huske de var så store, men man blir jo vant med det meste :o)

Her blir det halsbånd igjen i år, men venter i det lengste med å sette på. Er liksom ikke noe alternativ, skal bare en flått til for borelia og det er skummelt!

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Venter på nytt blogginnlegg jeg :)
Takk for en morsom og lærerik helg!
Stemmer for en liten skyteøkt med dekk jeg...... nede på fotballbanen hos deg f.eks?

Søster'n said...

GRATULERER med dagen, Aya!! :)

Anonymous said...

GRATULERER med dagen, Aya!! :)

Hilsen søstern

Nina Andersen said...

Hipp hurra for Aya som har bursdag i dag. Gratulerer så mye med 2 års dagen din.