Monday, April 26, 2010

IPO samling og 2 års dag :o)

Nå stikker jeg til skogs... He he ta meg om du kan...

Da er Aya`n min blitt to år... Hvor er de to årene blitt av sier jeg bare? Syns ikke det er lenge siden jeg var hos Venke å hentet henne, men jo jeg ser jo at hun er blitt stor! Håper vi får såfine år framover også, som vi har hatt de to første! Det er ikke blitt noen feiring i dag selv om verdens beste og skjønneste hund fortjener bare det beste. Vi kan vel si at hun fikk feire litt i helga. Da bevilget jeg meg IPO samling selv om jeg egentlig ikke hadde tid... Men det er så morro og jeg tror det var sundt med et avbrekk her... Aya var hvertfall fornøyd!

I helga var det som sagt IPO samling igjen! Nå har vi klart å få til slik at søster Udda også har fått en plass blandt kremen... He he, men sant skal sies, hun var glad for å få være med. Det tror jeg Anne Gry også var. Morro å ha dere med!

Syns treningen i helga gikk bra, noe blir bedre, mens andre ting må man jobbe mer med... Menslik er det vel med alt og jammen bra er det. Hva skulle vi ellers trent på? Men totalt sett begynner vi å nærme oss klare for prøve, med bare litt rusk. Det som overrasket litt denne helga var at siste økt på søndag ville ikke frøkna slippe på kommandoen. Ikke at det er så unormalt problem, men hun har alltid ville slippe for da vet hun det blir mer action... Jeg fikk det ikke med meg men Ivan hadde en forklaring på hvorfor og at dette ikke ville bli noe problem. Bjørn gjorde noen tiltak på søndag også får vi se hva som skjer neste samling når det gjelder slippen. Føler litt på meg at vi er tilbake på en rask slipp etter kommando da :o)

Ellers ble vi filmet og fikk den med oss hjem i helga. Tusen takk til Erling for den! Bare lurer på om det ikke følger med en Konsulent til den dvd`n? For jeg klarer ikke laste den opp hverken her, hjemmesiden eller youtube, er elendig når det gjelder slike ting... Men jeg skal nok få det til om så jeg må spørre noen om hjelp!!!! Var litt morro å se seg selv, og ting ser faktisk bedre ut enn jeg føler det der ute på banen. Tenkte kanskje det var morro spesielt for kennel mamma Venke å se også! Det ble også litt bilder denna helga og det takket være Anne Gry for jeg dro avgårde med tomt batteri på mitt kamera. Er det mulig liksom? Ja jeg får det til... Tror det er litt mye anatomi i topplokket nå også begynner nervene før eksamen å komme, gjør ikke surrehue mitt noe bedre det eller...

Denne helgen var vi så få at vi prioriterte å gå litt spor også. Det ble jo ikke lange biten på oss da, men fikk mye gode tips og vi fortsetter der vi har begynt nå bare med litt endringer! Så nå gleder vi oss bare til å komme oppt til Koppang meg greie bønder for å gå jorde spor! Det blir for håpentligvis noen treningstimer sammen med Anne- Grethe når jeg er nordover nå!!! Så da er det bare å trå til å trene! Tenk om alt skulle gå på skinner og vi kunne hatt en sjanse til å starte på IPO 1 prøve i slutten av mai... Men jeg tror nok det blir først litt lenger utpå sommeren for oss, kanskje like greit også, hva har vi det travelt med? Vi koser oss veldig på trening med gode venner også :o)

Håper vet Ingrid har tid til å rtg når vi er på Koppang! Skulle rtg her nede, men som skrevet tidligere røk rtgmaskina og da ble det ikke noe av. Jeg vil jo helst gjøre det hos Ingrid også, så det var kanskje en mening med det!!!

Nå er det natta her i Saltnesveien. Bursdagsbarnet har sovnet i sofan ved siden av meg, og hun snorker faktisk...
Tror jeg har skrevet og sagt det mange ganger.... men nok engang TAKK til Venke som ga meg muligheten til å bli valpekjøper av en av sine herlige hunder.

Her kommer noen bilder fra helgas trening. Det er Anne Gry som har knipset vilt :o)


Lille Aya med stor arm...

Slipper ikke øya av den mannen!!!

Dette bare elsker hun. "In action" med Bjørn :o)

Transport

Motprøven

3 comments:

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Søteste lille temperamentsfulle voven din! :) Gratulerer med dagen, Aya!! :)

Udda feiret dagen med megabein fra slakter' - som hun syntes var fint å slippe å dele med noen! :)
Og hun takker for invitasjon til å være med blant "kremen"! En super bursdagsgave :)

Havrevingens Aya said...

Ja i helga viste hun fram sin temepramangfulle side :o) Er riktig det, en skal ikke finne seg i alt!
Vi gleder oss til neste samling nå, ikke sant?

Nina Andersen said...

Oi min bursdagshilsen ble vist ikke noe av så jeg prøver igjen.
Gratulerer så mye med 2 års dagen din Aya.