Wednesday, January 7, 2009

6. januar trente vi lydighet på Evenrød.

AG, Udda, Aya og jeg tok turen til Evenrød for litt lydighetstrening. Jeg syns vi sliter med lineføring, men Aya overrasker stort i dag. Det vi har pirket med den siste tiden virker som det har modnet i pappen hennes! For hun imponerer meg! Da er det morro å trene også. Vi har tre korte kter med lineføring og så trener vi sitt og bli. Det begynner hun å bli veldig god på. I jula trente vi dekk og bli, var tom med på fellesdekk. Det gikk bra, men jeg turde ikke gå langt fra henne. For hun er nemlig typen til plutselig å sprette opp for litt action... Jeg vil ha en sikker dekk, og hun skal føle seg trygg i øvelsen!

Hjemme trener vi på apportering om dagen. Vi har kommet et stykke på vei og bruker forskjelling gjenstander, også apportbukken. Hun begynner å skjønne pakka, og holder med ro og uten tygg! Men det syns godt at hun syns det e en kjedelig øvelse. Så jeg må finne på en måte å sprite den litt opp uten at jeg får stress og tygg! Sitter i tenke boksen på det :-)

I dag er været så fint at vi rett og slett bare skal gå oss en tur og nyte sola!

No comments: