Monday, October 20, 2008

Jeg syns Aya er tynn.

Da er det blitt mandag og endelig begynner formen min å bli bedre. Det tror jeg bikkjene også er glad for. Ikke mye action med et slakt av en mor på sofan! Det har blitt noen rase runder her de siste dagene, men jeg må si de har vært flinke også. Fryktet det skulle bli værre siden de bare har stått i bånd ute for å lufte seg. I morra skal det bli litt trening igjen :-) Skal bli deilig!

Som overskriften sier, så syns jeg Aya er litt tynn. Hun har alltid vært spedbygd og feminin, men syns ribben og hofteben synes/kjennes litt godt. Begynte først å øke på med tørrforet hun får, men det har ikke hatt noen virkning. Hun fikk i overkant av det hun skulle ha til begge måltidene og jeg var redd det skulle bli for mye for en liten mage. Prøvde også og gå tilbake til å fore tre ganger pr. dag en periode.
Jeg søkte råd hos Anne- Grethe som har drevet med brukshund i 36 år og har en mann som driver med hundekjøring. De kan dette med foring! Hun anbefalte meg i første omgang bare å prøve hundepølse som man kjøper i butikken, det har hun hatt god erfaring med flere ganger. Om dette ikke virket så kunne jeg kjøpe noe vom el. Tror ikke det er noe galt med foret jeg bruker for hun har fin pels, klør, avføring, øyne osv. Så å bytte for blir ikke aktuelt i første omgang. Tenkte litt på å blande noe annet i for å se, men Anne- Grethe var enig i at det ikke har noen hensikt enda.

Så nå har hun fått hundepølse sammen med tørrforet i en snau uke og tro det eller ei, hun har lagt på seg litt!!! Selvfølgelig har hun også vært i ro, men det har hun også tidligere uten å gått opp et gram. Så jeg tror hundpølsa skal ha æren nå! Blir spennende å se om hun holder på vekten når treningen begynner igjen.

Ps. Jeg har selvfølgelig utelukket orm/mark.

1 comment:

Havrevingens Ambra ~ * Udda * said...

Aya kommer sikkert snart til å bli tjukk av alle godbitene hun skal få under den intensive lydighetstreningen vår :-)
Uansett, bra hundepølsa fungerer!
God bedring!