Tuesday, October 14, 2008

Ut på tur. 11 og 12 okt.

Jeg jobber i helgen så det blir ikke noe trening. Det blir ut på tur i stede. Nå er alle jordene med korn tresket så det er mulighet for både spor og ikke minst få løpe litt løs der! Slipper henne på jordet, hun langer ut og løper og løper og løper.... Deilig!!! Lurer litt på hva det er med henne og fugler? Er det innblandet fuglehund tro? Hun er så opptatt av fugler, om de sitter på bakken, i busker eller flyr spiller ingen rolle. Nå får hun se to store som sitter midt på jordet og selvfølgelig løper hun etter dem. De letter og flyr, hun etter....Hjelp, hvor langt har hun tenkt seg? Jeg roper en gang, men de store ørene tar ikke inn min stemme nå. Da løper jeg motsatt vei og håper hun merker det. Etter en stund får hun se at jeg er langt vekk og løper motsatt av henne... Da kommer hun i en viss fart etter, det ble litt skummelt med mor så langt unna. Bestemmer meg der og da for å gjøre noe med denne "fuglehunden"... Og det er nok ikke dumt for på tur dagen etter går hun mest på to ben langs jordene for å se på alle pip- pip`ne.

Hmmm.... Mener jeg har sett noen bilder og lest litt om søster Udda og fugler også... Familiesvakhet? Se her selv... http://annegry.blogspot.com/

No comments: